Summa sidvisningar

söndag 2 december 2012

Tovningskurs

Idag har jag haft min allra första tovningskurs!

Jag fick förfrågan av några tjejer under konstnatta/Mekelsmäss om jag ville hålla kurs för dem. De ville lära sig göra vättar. Jättekul! Idag var kursen! Fyra underbara människor. Två kompisar och deras mammor. Riktigt duktiga var de. Roligt att se hur andra formar egna vättar som får alldeles egna personliga uttryck.

Vi var hemma hos den ena tjejen i hennes vackra hem. Ett gammalt fint hus med stora härliga rum. Jag vill också bo så :) -Och hon har får! Alldeles egna ulliga och gulliga. Mjuka och keliga. En dag ska jag också ha egna får :)
Till lunch blev vi bjudna på jättegod mat. Och till kaffet hade hon bakat massor av smarriga kakor. Jag älskar kakor :)

Gården de bor på ligger en bra bit från stora vägen. När jag skulle åka hem var det mörkt och med huvudet fullt med alla intryck efter dagen passade jag på att köra lite vilse på småvägarna. Mörkt, skog och massvis med snö. Jag intalade mig själv att det var lugnt. Ingen panik i mörkret. Alla vägar bär ju till Rom sägs det. Efter ett tag kom jag i alla fall fram till en korsning med en större väg och (tack och lov) skylten Falköping. Tydligen hade jag svängt av fel nånstans men kom i alla fall till sist ut på stora vägen som jag skulle. Bara lite längre bort :) Men nu är jag hemma. Trött i huvudet och väldigt nöjd och glad efter en fantastisk dag.

I morgon är det jobb på restaurangen så det blir till att lägga sig strax och sova.

Idag har det varit fantastiskt väder. Snö, kallt och sol. Vackert! Bra första adventsväder tycker jag.
Hoppas alla haft en lika bra dag som jag.

Kramar
/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar