Summa sidvisningar

söndag 25 november 2012

Lugna söndag!

Nu har jag blivit lite piggare efter förkylningen. Det var en extra bråkig bacill denna gången men nu verkar den vara besegrad!
Tyvärr missade jag Julmarknaden som jag och alla vättar skulle varit med på. Sambon stod där i mitt ställe. Underbara han! Jag hade ju sett fram emot detta så länge och planerat och funderat så mycket på hur jag skulle få till det bra. Det hade varit kallt så det var bra att jag inte var med. Vill inte riskera fler bortadagar från jobbet nu när det är så mycket att göra.

Vi har en massa julbord på jobbet nu och en väldans massa mat som ska göras. Det tar ju slut hela tiden :).Det är verkligen ett fantastiskt julbord. Allt är hemlagat och gjort ifrån grunden. Eller ja, någon annan har ju odlat grynen till korven, fött upp grisarna och fångat fisken. :)
Jag har fått lära mig sååå mycket. Jag har tex aldrig gjort pressylta och grynkorv förut. Eller ansjovis.

Idag ska jag åka och handla lite och hämta hem sonen från flickvännen. Sen när jag kommer hem ska jag tova lite igen. Jag har tänkt göra några julstrumpor i juteväv som ska dekoreras med vättar och lite stygn. Det går jättebra att tova motiv direkt på väven. Jag gjorde en julklappssäck förra året till min faster så det är den idén jag tänkte spinna vidare på. Bilder kommer senare!

Njut av söndagen!

Kram /Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar