Summa sidvisningar

måndag 15 oktober 2012

Måndag kväll

Hemma igen efter yngsta sonens hockeyträning. På måndagar har de dubbelpass och under deras träning var jag med min 16-åring och köpte vinterkängor. När vi kom tillbaks till ishallen fick jag en mugg av tränaren. Med en tand i. Sonen hade slagit ut en tand under träningen. Tur att det var en mjölktand. Det hade inte varit en särskilt hård smäll och tanden hade varit lite lös innan. Men det var en glad kille i alla fall som visade upp glöggen som blivit.

Snyggingen!


Kudden jag började sticka av lovikkagarn är klar. Blev riktigt mjuk och gosig. Håller på med en tvillingkudde. Fast den får ett stort hjärta på mitten i stället för många små runt om.
Baksidan är av vadmal (ulltyg). Är lite svårt att få till ett runt knubbigt hjärta utan beskrivning. Så här blev den första:
 
 
Nu har klockan blivit läggdags och jag längtar efter min kudde. Natti natti
 
Kramar
/Maria

2 kommentarer:

  1. Hej Maria
    hittade din underbara kudde när jag googlade. Jag vill också sticka kudde i Lovikka och funderar på hur mycket garn det går åt eftersom jag ska bestäla på nätet. Har du någon aning av hur mycket det gått åt till din? Hur stor är den? Har du stickad baksida också?
    Tacksam för svar.
    Maila om du vill emkkrist@hotmail.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Vad roligt att du hittade till min blogg och att du gillade min kudde! När jag stickade mina kuddar så gick det åt nästan 300gr för varje kudde. Ca 270 gr inklusiva toffsarna. Lovikkagarn är inte drygt kunde jag konstatera :) Jag har bara stickat framsidan på varje kudde och baksidan har jag sytt av ulltyg/vadmal. Mina kuddar är i storlek 50x50 cm. Jag använde stickor nr 8. Ska du köpa garn på nätet så tänk på att det finns olika kvalité på lovikka. Jag köpte lovikka på tradera i jättefina färger men som tyvärr var väldigt sticksiga. Till kudden vill du nog ha en mjukare sort som är skön att lägga kinden mot. Fråga innan du beställer så slipper du bli besviken :)
      Lycka till med din kudde!
      Kram /Maria

      Radera