Summa sidvisningar

tisdag 10 juli 2012

Spännande färg på saften

Saften som jag gjorde på fläder och jordgubbar blev godkänd. Kunde varit mer jordgubbssmak men det går nog att lägga i mer jordgubbar nästa gång. Färgen på saften blev riktigt godkänd. Rödorange. Ser ut som någon slags läsk med massa färgämnen i fast denna är ju helt utan otrevliga och konstiga tillsatser.

Idag har jag bakat nyttoknäcke. Hur lätt som helst och det tar ingen tid alls mer än i ugnen för där ska den vara i en timme. Det är så gott så jag kan äta det som snacks eller chips. Innehåller pumpafrön, solrosfrön, linfrö, sesamfrö, majsmjöl och solrosolja. Hur nyttigt och gott som helst!
Och så har jag kokat svartvinbärssaft. Den håller på och rinner av. Tar så väldigt lång tid så den får nog rinna av under natten och så får jag tillsätta sockret i morgon efter jobbet.

Nu ska jag fortsätta tova lite. Håller på med en mindre vätte och känner mig lite ringrostig efter alla månader som gått sen jag tovade sist.
Ha det gott och njut av sommaren trots regn.

/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar