Summa sidvisningar

onsdag 11 april 2012

Sega, grå dagar och längtan efter vår

Vart tog våren vägen?

Och vart gömde sig alla bin, humlor och fjärilar i kylan?

Hoppas att de klarar sig för nu borde ju våren vara på väg på riktigt. För att stanna!

För egen del passar gråvädret och kylan ganska bra just nu. Har mycket att göra. Samhällskunskap ska läsas, huset ska städas och tvätten ska tas omhand.  Bara bra om trädgården kan vänta några dagar till.
Framförallt håller vi på och fixar hobbyrum på övervåningen. En liten hall mot trapphuset som inte längre används då vi numera har trappa mitt i huset. Plus en lång-garderob med snedtak som inte heller kunde användas till något vettigt. Så vi tog bort väggen emellan och fick ett lite mindre rum. Ett HOBBYRUM!


Med väggen kvar men nästan klar med röjningen.
 Väggen borttagen. Mycket bröte och skräp blir det!
 Taket blir vitt och ljust.
 Härinne ska mitt lilla förråd vara. Prylförvaring och verktyg.
Skoj är det! Att få göra i ordning ett alldeles eget rum för hobby och sömnad. Fundera och klura på hur det ska vara.

Ska strax upp och måla igen så fler bilder kommer.

Fick ett litet paket på posten idag som jag blev så glad för. Hade tänkt att jag skulle göra något till påsk av det men det kom först idag. Men jag tycker dock att det passar året om.
Jättefint tyg i tjock och härlig kvalité. Kanske till stolsdynor?

Jag gillar hönor och tuppar! En dag ska det bo några hos oss!

Nä, nu ska jag måla lite igen då! Och ta fler kort!

/Maria


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar