Summa sidvisningar

torsdag 26 april 2012

Amerikansk gungstol och kuddar


Gjorde för ett tag sedan i ordning en äldre amerikansk gungstol.
När den köptes var den klädd i ett orange sammetsliknande tyg. Det var sambon som köpte den på auktion och lämnade den i händerna på mig.
Jag hade sedan flera år ett underbart tyg från Sanderson hemma. Jag har inte hittat något tillräckligt fint att använda det på. Tills gungstolen kom hem.

Jag spände om bärväven och sadelgjorden under och limmade några delar som var något lösa. Alltid bra att göra ett gott underarbete innan man börjar klä i dyra fina tyger. Den blev jättefin!
Men först en bild på hur den såg ut innan:





Och nu:

Närbild på tyget.



Håller på och syr kuddar, kuddar och ännu mer kuddar:




Närbild på rosen gjord av sidenband:


Pågående kuddprojekt i härliga färger i lite orientalisk stil:




Jag har MASSOR med tygbitar så det kommer bli många kuddar i olika former och färger.

Nu åter till hobbyrummet och fixa lite förvaring...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar