Summa sidvisningar

fredag 20 januari 2012

Fåtöljen snart klar!


Har hunnit en liten bit till på fåtöljen. Är riktigt pilligt en del men sååå roligt! Bitarna som sitter framtill var riktigt pilliga men jag gillar ju att jobba med sånt. Sittkudden fick göras om lite och byggas på men nu är den snart klar igen. Lite tråkigt en stund när man inser att man får ta upp och göra om men desto bättre när det blir riktigt bra. Sen går det alltid lättare andra gången när man känner att man har lite koll på hur man gör. Jag har ju dessutom världens bästa lärare och mentor! B-M, du är bäst!








Och så några bilder på våra söta knasbollar! Vi kallar dem för lemurerna.
Mocca och Chi-Chi:







De sover altid ihop. Ska alltid vara i samma rum - alltid tillsammans. Jag tog några roliga kort idag med mobilen som jag tänkt visa men jag har slarvat bort sladden till att föra över till datorn. Så det blev några andra kort på sötnosarna och så bilder på våran fina St bernhard när han just ätit ris. :)


Någon som vill ha en puss?



Önskar alla en riktigt härlig helg! I kväll ska vi ut på stan och nattvandra och se hur våra fina ungdomar har det denna fredagskväll. Det är brrrr-kallt ute så det gäller att ta på sig.
Tur jag jag har mina underbara graningekängor och nytovade vantar :)

// Maria





2 kommentarer:

  1. Åh, ljuvliga missar! är det siameser?
    Fy vad jag saknar mina. vi är dödsallergiska.. :-( Vovven är ju också för söt. Gott med ris! :-)
    Hoppas du hinner få ullen i morgon. Ska bli roligt att höra vad du tycker om den!

    SvaraRadera
  2. Javisst är det två siameser. De roligaste och knasigaste som finns. De har alltid en massa hyss för sig. Fast de är inte altid så snälla mot våra två andra katter. Usch vad tråkigt att ni är allergiska mot dessa fina djur. Har ni provat att umgås med de raser som ska vara mer allergivänliga. Finns tydligen en del uppfödare som man kan få komma och hälsa på hos och prova ifall man klarar dem. Och få med sig en tuss katthår hem att prova med. En släkting till mig provade men hennes man tålde inte denna rasen heller. Men du har ju fina får och snart hästar igen ;) Saknar våra hästar ibland. Sålde dem när vi fick våran yngsta. Bäst för dem och bäst för oss just då!

    //Maria

    SvaraRadera