Summa sidvisningar

fredag 9 december 2011

Tovar för glatta livet!

Vättar, tomtar och änglar.
Fredag kväll och ensam hemma. Lyssnar på radion och tovar.
Jag har fått mina första beställningar på vättar. Blev så glad över förfrågan. Att det som jag skapat här hemma och som jag tycker är så roligt att göra, blir uppskattat av andra. Som jag inte känner. Sålde min första vätte på Tradera för ett tag sedan. Så en andra och en tredje. Första köparen ville ha den tredje. Vilket borde betyda att hon tyckte om dem. 
Just nu håller jag på med en större i grå ull. Den som beställde den ville att jag skulle tova in angora i näsan och luvtofsen. Jättemjukt och gosigt! Hon hade angoraull hemma från egna angorakaniner. Roligt att testa olika slags ull.
I morgon blir det att åka och köpa mer ull och mer ullockar för det börjar ta slut här hemma. Ullen köper jag från ett litet spinneri utanför Tidaholm. Spinneriet heter Madame Lutuss. Hon har den bästa ullen tycker jag. Dessutom är hon alltid så  trevlig och hjälper gärna till med tips.

Jag har en massa idéer på vad man kan tova och jag får en massa inspiration genom att söka på nätet.
Tovar väl tomtar nu innan jul och testar mina andra idéer efter jul.
Så håller vi på och renoverar i hallen samtidigt och det ska vara klart till nästa helg för då fyller jag tydligen 40. (!)
Jaja. Det jag inte hinner i morgon hinner jag idag. Eller om det var tvärt om. :)


Mina senaste vättar och en liten ängel jag gjort till min dotter:




Och så en god kopp kaffe i ett nytt auktionsfynd. Tycker de är så fina!



Nu ska jag tova vidare....
Önskar alla en härlig helg med mysig tredje advent!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar