Summa sidvisningar

måndag 11 april 2011

Veckans vårtecken!

Igår hoppade första grodan förbi oss i trädgården. Den flydde nog från något gömställe vi råkat förstöra när vi flyttade en massa sten och växter i nya (blivande) trädgårdslandet. Tyvärr hann den undan innan jag hunnit hämta kameran. Likadant var det med fjärilarna. Inga foton men jag hann njuta av dem i alla fall.

Humlorna var lite mer sammarbetsvilliga och ställde upp för fotografering.



Idag försökte jag filma binas arbete bland porslinshyacinterna. Det blev ingen bra film att visa här, för katten Pirat kom och buffade och krävde uppmärksamhet. Filmen blev "hoppig" och skrapig när han strök sig mot mig och kameran. Hade gärna velat dela med mig av ljudet från fåglarnas kvittrande och binas surrande annars.

Njut nu av våren idag ni som kan!
/Maria

5 kommentarer:

  1. Det är en härlig tid nu med alla vårblommor som kommer.
    Men annars är det lite tråkigt i trädgården nu innan det blir grönt.
    Ha en riktigt skön Påsk!
    Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Javisst är det en härlig tid nu. Jag går omkring med lyckokänslor hela tiden. Och varje år vid den här tiden upptäcker jag hur vackert det är här där vi bor. Det är en härlig känsla. Och nu har det smällt till ordentligt här och blivit alldeles ljusgrönt överallt.
    Ha det gott!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Nu har jag lagt mig som följare om det är ok?
    Ha en fin helg!
    Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Vilket jätteimponerande jobb med att göra om trädgårdslandet. Vi byggde en potager på 50-60 kvm förra året och är fortfarande grävningströtta. Så jag blir alldeles matt och samtidigt jätteimponerad över ert arbete. ser fram emot att följa det.

    SvaraRadera
  5. Du är mer än välkommen som följare. Det gör mig glad. Tack!

    SvaraRadera